Tepelcorrectie

Cosmetiek (niet-verzekerde zorg)

Het verkleinen van een tepel(hof) of de correctie van een ingetrokken tepel is mogelijk door middel van een operatie onder plaatselijke verdoving. Door middel van enkele injecties in de buurt van de tepels worden deze tijdelijk verdoofd.

Gebruikt u bloedverdunnende medicijnen? Meldt u dit dan tijdens uw eerste gesprek met de plastisch chirurg. Indien u rookt adviseren wij u geruime tijd (minimaal 6 weken) tevoren te stoppen met roken. Roken vernauwt de bloedvaten waardoor de genezing vertraagd wordt en er meer kans is op een wondinfectie.

Tijdens de operatie kan de tepel verkleind worden door een kleine wigexcisie. Er zijn meerdere technieken beschikbaar. De plastisch chirurg zal de techniek kiezen die het beste op u van toepassing is. De wondjes worden meestal met oplosbare draad gehecht.

Na volledige genezing zal het litteken niet opvallen. De tepelhof kan verkleind worden door rondom een deel weg te halen. Bij de correctie van een ingetrokken tepel worden de melkkliergangetjes naar de tepel doorgenomen. Hierdoor kan de tepel weer naar buiten gaan wijzen.

Na de operatie krijgt u een verband op uw tepels. Na deze ingreep moet u rekening houden met de volgende zaken:

• Wij raden u aan om vervoer te regelen voor na de ingreep.
  • De eerste dagen kunnen uw tepels iets verdikt en blauw zijn.
  • Ook kan het gevoel in uw tepels enkele weken anders zijn.
  • U zult weinig pijn hebben na de operatie. Indien nodig kunt u paracetamol gebruiken.

De volgende dag kunt u gewoon douchen. Droogt u zich wel voorzichtig af. Na een week wordt u op de polikliniek verwacht om de wondjes te laten inspecteren en de eventuele hechtingen te verwijderen.

Na zes weken komt u nogmaals op controle om het resultaat te beoordelen.

Tarieven

tepelcorrectie of verkleining enkelzijdig
€ 950,-

• Lorem ipsum dolor sit amet consectetur